خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده:

هیات حاکمه افغانستان روند بازگشت اتباعش از ایران را تسهیل کند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد هیات حاکمه کنونی افغانستان در قبال مردم این سرزمین مسئولیت دارد لذا باید درصدد حل مشکلات شهروندانش باشد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر هیاتی از وزارت مهاجرین طالبان به کشورمان در راستای بررسی مشکلات مهاجرین افغانستانی در ایران، گفت: هیات حاکمه کنونی افغانستان در قبال مردم این سرزمین مسئولیت دارد لذا باید درصدد حل مشکلات شهروندانش باشد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم افغانستان در کشورمان سکونت دارند که حق دارند به میهن خودشان بازگردند لذا طالبان باید این شرایط را برای آنها فراهم کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی نیز برای تحقق این امر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و تلاش می کند امور تسهیل شود.



وی ادامه داد: اتباع افغانستان سالی های متمادی مهمان مردم ایران بوده و از خدمات زیادی برای زندگی در کشورمان بهره مند شده اند و این در حالیست که نهادهای بین المللی مرتبط با امور مهاجرین اقدام به کمک موثر در این زمینه نکرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد پس از خروج ایالات متحده از افغانستان و روی کار آمدن طالبان، اتباع زیادی از این کشور به ایران مهاجرت کردند که نیازمند ساماندهی هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس هیات حاکمه کنونی افغانستان باید درصدد ایجاد سازوکاری برای بازگرداندن اتباع کشورش باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359152
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم